همشهری آنلاین: تعیین تکلیف عرضه بنزین آزاد و قیمت آن تا پایان دهه دوم اسفندماه 86 انجام خواهد شد.

مهدی هاشمی - رئیس ستاد تبصره 13 - با بیان این مطلب، ادامه داد: پیش‌بینی‌های لازم جهت مدیریت مناسب مصرف سوخت در ایام پایانی سال انجام گرفته است.

به گزارش مهر، وی در حاشیه اختتامیه اولین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل، خدمات شهری و دستاوردهای شهرداری‌ها تصریح کرد: قیمت بنزین یارانه‌ای تا پایان تعطیلات عید افزایش نمی‌یابد و پس از این تاریخ نسبت به افزایش قیمت بنزین یارانه‌ای تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: سهمیه‌بندی سوخت، 19 میلیون لیتر صرفه‌جویی روزانه را در مصرف بنزین به دنبال داشته است ضمن آنکه با توجه به پیش‌بینی مصرف 80 میلیون لیتر بنزین در سال 86 با اجرای طرح سهمیه‌بندی مصرف بنزین به 60 میلیون لیتر در روز رسیده که نشان دهنده همکاری خوب مردم در اجرای این طرح است.

رئیس ستاد تبصره 13 با ابراز امیدواری نسبت به اعمال مدیریت بهینه مصرف سوخت بدون محدودیت در کشور، خاطرنشان کرد: جهت رفاه حال بیشتر مردم در ایامی نظیر عید و تعطیلات تابستان که به علت انجام سفرها نیاز بیشتری به بنزین است سهمیه‌های اضافی در نظر گرفته شده است تا حمل و نقل عمومی کشور نیز دچار مشکل نشود.

هاشمی با اشاره به سقف مصرف 85 درصد مصرف کنندگان بنزین در کشور در حدود 75 لیتر در ماه یادآور شد: با برداشت اطلاعات از سامانه مصرف سوخت کشور در صدد هستیم  با اتخاذ روش های تشویقی به سمت مصرف کمتر قدم برداریم.

وی همچنین افزود: 60 درصد مصرف بنزین در کلان شهرهاست و از این رو می‌طلبد که همکاری شهرداری‌ها و مدیران شهری و بخش‌های حمل و نقل را در این شهرها بیش از پیش شاهد باشیم.

رئیس ستاد تبصره 13 همچنین در خصوص از رده خارج کردن خودروهای فرسوده نیز گفت: تاکنون 120 هزار خودرو از رده خارج شده که در سال جاری هم پیش‌بینی از رده خارج کردن 300 هزار خودرو صورت گرفته بود که امیدواریم بخش عمده آن محقق شود.

هاشمی خاطرنشان کرد: در حال حاضر سیاست خرید نقدی را دنبال می‌کنیم به صورتی که 45 هزار خودرو فرسوده امسال به صورت نقدی خریداری شده و از رده خارج شده‌اند و تا 15 اسفند نیز نسبت به خرید 55 هزار دستگاه خودرو فرسوده به صورت نقدی از طریق ثبت نام رایانه‌ای در دستور کار این ستاد قرار دارد.

کد خبر 45188

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز